Staruje kampania „Nie serwuj sobie otyłości” kierowana do dzieci i dorosłych
Co trzeci dorosły Polak i co piąte dziecko ma nadwagę lub jest otyłe. Jest to szeroki problem społeczny, który nasila się i powoduje coraz więcej kłopotów ze zdrowiem.
Celem kampanii „Nie serwuj sobie otyłości” jest budowanie świadomości społeczeństwa na temat konsekwencji zdrowotnych nadwagi i otyłości oraz prawidłowego sposobu odżywiania. Otyłość bowiem to prosta droga do cukrzycy, nadciśnienia, chorób układu krążenia, a także raka, na przykład raka jelita grubego.
Nadwaga i otyłość są efektem spożywania wysoko przetworzonej żywności, nadmiernych ilości pożywienia, braku aktywności fizycznej. Jak wynika z międzynarodowego badania pt. Global Matrix 3.0, przeprowadzonego w ostatnich tygodniach, aż 80% polskich dzieci jest nieaktywnych fizycznych. Z grona 17 państwa europejskich, które wzięły udział w badaniu, Polska jest na przedostatnim miejscu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz